In het TIP Buren vindt men informatie over alle bezienswaardigheden in en om Buren, fiets- en wandelroutekaarten, ansichtkaarten en souvenirs. De vrijwilligers en front office-medewerkers van het Marechausseemuseum staan klaar om toeristen te informeren over alle activiteiten, evenementen, overnachtingsmogelijkheden, horeca en recreatie in en om de stad Buren.

Het TIP Buren is ook de startplek voor stadsrondleidingen met of zonder museumbezoek en horeca. Deze arrangementen kunnen via een aparte website geboekt worden.

OPENINGSTIJDEN

Het TIP is net als het museum geopend op dinsdag tot en met zondag van 10.00 tot 17.00 uur. En in de schoolvakanties ook op maandagen.

Het Marechausseemuseum is centraal gelegen, heeft ruime openingstijden en bevindt zich bovendien in het grootste monument van de stad, het historisch Koninklijk Weeshuis. Dit Weeshuis, gesticht in 1613 door Maria van Buren, dochter van Willem van Oranje, is een bezoek meer dan waard. Loop vooral even binnen!

Het TIP Buren bevindt zich in de winkelruimte van het museum en is gratis toegankelijk.